بزرگترین هایپر ساختمانی کشور | خاجیبزرگترین هایپر ساختمانی کشور | خاجیبزرگترین هایپر ساختمانی کشور | خاجی
021-65411112
crm@khaji.ir
تهران ، جاده شهریار به ملارد

نمایندگی رسانا کابل

نمایندگی رسانا کابل در شهریار

نمایندگی رسانا کابل در شهریار

فروشگاه خاجی در جهت رفع مایحتاج مشتریان، حمایت از کالای ایرانی، حذف واسطه ها و در نهایت قیمت مناسب، نمایندگی فروش محصولات رسانا کابل در منطقه غرب استان تهران را بر عهده دارد.

شرکت رسانا کابل

شرکت رسانا کابل در سال 1372 با هدف تولید بخشی از سیم و کابل مورد نیاز کشور تاسیس گردید. در همان ابتدا با تلاش مستمر متخصصین این شرکت و در مدت کوتاهی موفق به دریافت نشان استاندارد ملی از مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گردید. بهره برداری از کارخانه جدید رسانا کابل به منظور افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات و پاسخگویی بهتر به نیاز مشتریان ضمن رعایت اصول HSE و به کار گیری پیشرفته ترین ماشین آلات تولیدی در پاییز 1391 انجام گردید.

پایداری در خط مشی اصلی این شرکت، یعنی تمرکز قوا بر فعالیت در یک زمینه و استقبال مصرف کنندگان و نیاز بازار مصرف به کابل های تخصصی، شرکت رسانا کابل را بر آن داشت تا با بهره گیری از متخصصین و کارشناسان این صنعت و همچنین به کارگیری تکنولوژی جدید، در ابتدا قدم در راه تولید کابل های کنترل ساده ، کنترل شیلد دار و کواکسیال گذارد و به جایگاه مطلوبی در زمینه تولید کابل های فشار ضعیف با کاربری های مسکونی، تجاری و صنعتی دست یابد . به طوری که اکنون یکی از معدود تولیدکنند گان کابل های کنترل با تعداد رشته بالا در ایران بوده و همچنین تولید کابل های خود نگهدار نیز دستاوردی دیگر در راستای تولید محصولات جدید می باشد.

نمایندگی رسانا کابل درملارد

سلامت و امنیت محصولات تولیدی، گام دیگری است در ارتقاء دیدگاه شرکت نسبت به حصول معیار های علمی و اصل مشتری مداری که با دریافت اولین گواهینامه سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان ISO 10002:2004 در صنعت سیم و کابل کشور و استقرار سیستم مدیریت یکپارچه (IMS ) با دریافت گواهی نامه های سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2008 ، سیستم مدیریت محیط زیست ISO 14001:2004 ، سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی OHSAS 18001:2007 ، استاندارد ISO IEC 17025 و نشان استاندارد اتحادیه اروپا CE از موسسه DNV ، تائیدیه از شرکت های برق منطقه ای و تائیدیه شرکت توانیر ، در راستای اعتماد بیشتر مصرف کنندگان به محصولات رسانا کابل، تلاش دیگری بود که با پیگیری متخصصان ما حاصل شد.

نمایندگی رسانا کابل در شهریار

شرکت رسانا کابل به عنوان یکی از اصلی ترین فعالان صنعت سیم و کابل به دنبال گسترش بازارهای داخلی و خارجی تولیدات خود را با بهره گیری از فن آوری های نوین ارتقاء بخشیده و در این خصوص در ده سال اخیر هزینه های قابل توجهی صرف تحقیق و توسعه (R&D ) محصولات جدید و بهبود کیفیت محصولات جاری خود نموده است . از طرف دیگر آزمایشگاه این شرکت به عنوان یکی از فعالترین آزمایشگاه های کشور، موفق به دریافت گواهینامه نظام تائید صلاحیت ایران ISO IEC17025-2005 گردیده و لذا محصولات این شرکت به طور مداوم در این آزمایشگاه مورد آزمون های مختلف قرار گرفته و از مطابقت آن با استانداردهای بین المللی حاصل می گردد.

نمایندگی رسانا کابل البرز

شرکت رسانا کابل به منظور اطمینان از کارایی سیستم های مدیریت کیفیت، سیستم های کنترل کیفی خود را به طور مداوم بازنگری می نماید . این شرکت علاوه بر دریافت شش پروانه کاربرد علامت استاندارد موفق به دریافت تندیس واحد نمونه استاندارد در پنج سال متوالی ( 1388 الی 1392 ) شده است .

هدف ما همواره ارائه بهترین کیفیت کالا برای مصرف کنندگان بوده و افزایش رضایتمندی مشتریان و بهبود مستمر در کیفیت، اصولی هستند که پایبندی به آن ها افتخار ماست . به همین علت ما همواره معتقد هستیم که کیفیت ضامن موفقیت است .

 

سیم برق

سیم برق در حقیقت یک سیم شامل یک رشته یا گروهی از رشته‌های یک ماده رسانای الکتریکی (رسانا) است. این ماده معمولاً از آلومینیوم، مس و گاهی فولاد تشکیل می‌شود. سیم‌ها می‌توانند برهنه باشند یا در یک غلاف محافظ ساده یا رنگی پوشانده شوند.

سیم‌ها به صورت یک رشته بلند باریک و سفت هستند که البته قابلیت شکل‌پذیری و خم شدن در آن‌ها وجود دارد. سیم‌های جامد مقاومت کمتری دارند، بنابراین اغلب در کارهایی که نیاز به پردازش فرکانس‌های بالاتری دارند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نمایندگی فروش محصولات رسانا کابل شهریار

نمایندگی رسانا کابل در شهریار

 

سیم رشته‌ای شامل چندین رشته سیم جامد است که به صورت نخ‌های بسیار نازک و انعطاف‌پذیر مانند رشته‌هایی کشیده شده‌اند که می‌توانند به هم پیچیده یا بافته شوند تا یک هادی واحد از نظر اندازه و وزن قابل مقایسه‌ با نمونه‌های جامد خود تشکیل دهند. این مدل سیم رشته‌ای اغلب برای مشاغلی که به انعطاف‌پذیری بیشتری نیاز دارند ایده‌آل خواهد بود. سیم‌های برق روکش‌دار در انواع زیر در بازار موجود هستند:

  • سیم مفتولی
  • سیم نیمه افشان
  • سیم افشان
  • سیم ارت
  • سیم نایلون

سیم مفتول مسی و مفتول آلومینیومی، سیم هایی هستند که هیچ نوع روکشی ندارند و تنها از یک هادی تشکیل شده اند. از این سیم ها اغلب در سیم پیچی موتورها، تجهیزات صنعتی و … استفاده می شود. سیم هایی که در صنعت ساختمان سازی، اتوموبیل سازی و … مورد استفاده قرار می گیرند، سیم های برق روکش دار هستند.

فرق سیم مفتولی و افشان در این است که سیم های افشان منعطف تر هستند و از بی شمار مفتول نازک مسی تشکیل شده اند.

 

کابل

بطور کلی کابل دارای یک تعریف عمومی می باشد و آن عبارت است از هر نوع هادی که قابلیت عبور جریان برق را دارا بوده و بوسیله موادی از محیط پیرامون خود عایق شده باشد . به صورتیکه ولتاژ روی سطح عایق بکار رفته نسبت به زمین صفر باشد و ولتاژ روی سطح هادی بکار رفته نسبت به زمین به میزان ولتاژ فازی باشد ، کابل نامیده می شود .

نمایندگی فروش محصولات رسانا کابل شهریار

با توجه به تعریف بالا در مورد کابل مشاهده می گردد که این تعریف موارد بسیار زیادی را در بر می گیرد . دلیل استفاده از عایق در کابل ها به علت آن است که در هنگام نصب و قرار گرفتن کابل در داخل زمین باعث از بین رفتن سیم هادی داخل کابل با زمین گردیده و ولتاژ سطح زمین صفر باقی بماند .

نمایندگی رسانا کابل در شهریار

در سیم های هوایی ولتاژ جزو مشخصات الزامی نبوده در حالیکه در کابل های زمینی علاوه بر داشتن مشخصات کابل از قبیل سطح مقطع و نوع عایق به کار رفته در آن و جنس سیم از لحاظ مقاومت های مکانیکی ، حتما می بایست ولتاژ کابل را نیز در نظر گرفت و یک یا چند رشته بودن این کابل ها نیز بسیار حایز اهمیت است . جهت عایق نمودن سطح خارجی کابل ها امروزه با توجه به نوع مصرف آنها از مواد مختلفی استفاده می گردد . که مهمترین آنها استفاده از کاعذ های مخصوص آغشته به روغن های مخصوص می باشد .

نمایندگی رسانا کابل اندیشه

نوع دیگری از عایق ها که امروزه استفاده از آن تقریبا” به طرز روز افزونی افزایش یافته است استفاده از مواد پلاستیکی و بخصوص استفاده از پلی وینیل کلراید است .

از آنجائیکه کابل های زمینی یعنی کابل هایی که در داخل و زیر زمین نصب  می گردند همواره در معرض انواع فشارها و تنش های مکانیکی مختلف قرار می گیرند بنابراین در ساخت آنها از قسمت های محافظ مختلفی از قبیل استفاده از نوارهای فلزی و جهت افزایش مقاومت مکانیکی در کابل ها و غلاف های سربی به منظور جلوگیری از نفوذ آب به داخل کابل استفاده گردیده است و همچنین بر روی این غلاف های سربی و نوارهای فلزی نیز جهت محافظت بیشتر از لایه های قیر گونی نیز استفاده می گردد .

 

کابل برق

کابلهای  بر اساس نوع کاربردی که دارند بسیار متنوع هستند و به شکلهای گوناگون در بازار یافت می‌شود. ساختمان و اجزای تشکیل دهنده کابلهای مخابراتی کاملا با کابلهای مورد استفاده در صنعت برق فشار قوی و فشار ضعیف تفاوت دارند.اما بطور کلی کابلها همواره از دو قسمت اصلی هادی و عایق تشکیل شده‌اند.

نمایندگی فروش محصولات رسانا کابل در البرز

تفاوت کابلها ناشی از نوع کاربرد آنهاست. یعنی نوع کاربردشان موجب می‌شود که جنس ، شکل ، تعداد ، سطح مقطع هادیها و عایقها با یکدیگر تفاوت داشته باشند. این تفاوتها موجب تقسیم بندی کابلها می‌گردد.

 

انواع کابل

کابل‌ها بر اساس معیارهای مختلفی مثل سطح ولتاژ، شکل رسانا، کارکرد و تعداد رشته، انواع متفاوتی دارند که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت:

 

انواع کابل بر اساس میزان ولتاژ

 

  • کابل فشار ضعیف (LV) که برای انتقال المتریسیته با حداکثر ولتاژ ۱۰۰۰ ولت برای مصارفی همچون کابل‌کشی ساختمان منازل کاربرد دارد.
  • کابل فشار متوسط (MV) که میزان ولتاژ عبوری آن بین ۱ تا ۳۳ ولت است که برای انتقال برای فواصل کم مناسب است.
  • کابل فشار قوی (HV) و فوق فشار قوی (EHV) که ظرفیت ولتاژ برای اولی بین ۳۳ تا ۲۳۰ ولت و برای دومی برای انتقال برق با ولتاژهای بالاتر از ۲۳۰ ولت کاربرد دارند.

 

کابل های فشار ضعیف

شامل انواع کابل های با هادی مسی و آلومینیومی عایق شده با پلیمر های مختلف می باشد که در سطح ولتاژی ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ ولت قرار دارند. این کابل ها برای انتقال الکتریسیته در کاربردهای مختلف از روشنایی تا انتقال نیروی محرکه به الکترو موتورها و … استفاده می شوند.

نمایندگی رسانا کابل ملارد و شهریار

انواع کابل بر اساس شکل رسانا

یکی از معیارهای تقسیم‌بندی کابل، شکل رسانا است که میزان انعطاف کابل را تعیین می‌کند. در این سطح، سه نوع کابل داریم:

  • مفتولی که نسبت به دو نوع دیگر کم‌ترین انعطاف را دارد و رشته سیم درون کابل به شکل مفتول دایره‌ای یا مثلثی است.
  • نیمه‌افشان که رسانای آن از چند مفتول ساده به‌هم‌تابیده‌شده تشکیل می‌شود و انعطاف آن از حالت کابل مفتولی بیشتر است.
  • افشان که انعطاف و میزان خمیدگی بالایی دارد و در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح داده می‌شود.

 

کابل افشان

در این کابل‌ها، بیش از یک رشته افشان وجود دارد. هادی به کار رفته در این نوع از جنس فلز مس بوده و عایق به کار رفته در آن‌ها معمولا از جنس پی وی سی می‌باشد. این کابل‌ها به راحتی نمی‌شکنند، می‌توان آن‌ها را خم کرد و به شکل‌های دلخواه درآورد. این کابل‌ها بسیار نرم هستند همین امری عاملی شده تا از استفاده آن‌ها در فواصل طولانی پرهیز کنند. کابل‌های‌ افشان به دو صورت گرد و تخت تولید می‌شوند و هر یک کاربرد ویژه خود را دارند.

نمایندگی فروش سیم و کابل رسانا کابل البرز

نمایندگی رسانا کابل در شهریار

انواع کابل بر اساس نوع کارکرد

با توجه به اینکه کارکرد کابل برای انتقال است، مهم است که بدانیم برای انتقال چه چیزی قرار است از این ابزار استفاده شود. معمولا از کابل برای انتقال الکتریسیته (نیرو)، سیگنال و نور استفاده می‌شود که ین به نوبه خود نگاه متفاوتی برای دسته‌بندی کابل‌ها است. برای انتقال الکتریسته که از کابل‌های فشار ضعیف، متوسط، قوی و فوق قوی استفاده می‌شود اما برای انتقال سیگنال از کابل‌های مخابراتی، شبکه و کواکسیال استفاده می‌شود.

 

کابل کواکسیال

یکی از مهم‌ترین کابل‌هایی که در پروژه‌های شبکه برای انتقال داده و سیگنال مورد استفاده قرار می‌گیرد کابل کواکسیال است. به این کابل‌ها، کابل هم محور نیز گفته می‌شود. در این کابل‌ها رسانه داخلی (هادی) به کمک عایق منعطفی که معمولاً از جنس پلیمر است پوشیده شده است. از جمله مهم‌ترین ویژگی که این کابل‌ها دارند می‌توان به عدم وجود نویز در طول خط انتقال در شرایط گیرندگی اشاره کرد، اما در صورتی که این کابل‌ها نقش فرستندگی داشته باشند، هیچ گونه تابش و تشعشی در طول کابل مشاهده نخواهید کرد؛ این بدان معنی است که موج انتقال یافته در طول مسیر کاملا محافظت خواهد شد.

نمایندگی رسانا کابل در شهریار

انواع کابل‌های کواکسیال

کابل‌های کواکسیال خود به دو صورت نازک و ضخیم عرضه می‌شود. که در ادامه به بررسی ویژگی هر یک خواهیم پرداخت و کاربرد هر یک را بیان خواهیم کرد.

نمایندگی سیم و کابل رسانا کابل ملارد

کابل کواکسیال نازک یا thin net

به دلیل انعطاف‌پذیری که این کابل‌ها دارند، کار کردن با آن‌ها بسیار راحت بوده، به همین دلیل به سادگی می‌توان از آن‌ها در اکثر شبکه‌ها استفاده کرد. قطر این کابل‌ها حدود ۲۵/۰ اینچ است، اگر در شبکه قصد استفاده از این کابل‌ها را دارید آن را باید به طور مستقیم به کارت شبکه متصل کنید. این نوع از کابل‌ها توان ارسال سیگنال را تا ۱۸۵ متر دارند (این میزان حدودی است).

 

کابل کواکسیال ضخیم یا thick net

به این نوع از کابل‌های کواکسیال، اترنت استاندارد نیز می‌گویند و علت آن این موضوع است که اولین کابل‌های کواکسیالی بودند که در شبکه‌های اترنت مورد استفاده قرار گرفتند. هسته مسی این کابل‌ها نسبت به نوع نازک، ضخیم‌تر است، به همین دلیل می‌تواند سیگنال را به مسافت‌های طولانی‌تر انتقال دهد. زیرا به هر میزان که هسته ضخیم‌تر باشد، می‌تواند سیگنال‌ها را به مسافت‌های طولانی‌تر انتقال دهد.

 

کابل زمینی

یکی از کابل‌هایی که در برق‌کشی‌ها به فراوانی استفاده می‌شود، کابل زمینی است. بهتر است از این کابل‌ها در موقعیت‌هایی استفاده شود که کابل در مکان‌های ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از کابل‌ها نسبت به دیگر کابل‌های موجود در بازار جنس خشک‌تری دارد، به همین دلیل بیشترین استفاده آن در کابل‌کشی‌های زمینی است.

نمایندگی فروش سیم و کابل رسانا کابل شهریار

هادی کابل ها

مطابق استاندارد بین المللی IEC هادی به بخشی از کابل گفته  می شود که وظیفه عبور جریان برق را به عهده دارد .

هادی های مسی و آلومینیومی کابل ها را به صورت زیر تقسیم بندی می کنند :

  • هادی های تک مفتولی
  • هادی های گرد تابیده منظم
  • هادی های انعطاف پذیر ( افشان )
  • هادی های فشرده گرد تابیده منظم
  • هادی های فشرده سکتورتابیده منظم

 

هادی تک مفتولی (کلاس 1 ) و تابیده منظم ( کلاس 2 ) برای کاربرد نصب ثابت و هادیهای انعطاف پذیر یا افشان ( کلاس 5 ) و بسیار انعطاف پذیر (کلاس 6)  برای کاربرد با انعطاف پذیری در نظر گرفته می شوند .

به کارگیری هر یک از انواع هادیها به نحوه استفاده ، توصیه های استانداردها و در برخی مواقع سلیقه مصرف کننده سیم و کابل بستگی دارد .

نمایندگی رسانا کابل شهریار

عایق و روکش کابل

در تولید کابل های برق با توجه به ساختار و نوع استفاده کابل لایه های حفاظتی مختلفی استفاده می گردد اما بصورت عمومی تمامی کابل های دارای عایق و روکش می باشند .

عایق بخشی از کابل می باشد که مانع هدایت جریان برق بوده و بایستی الزامات زیر در تولید آن رعایت گردد :

  • عایق سیم باید دارای استقامت مکانیکی و قابلیت ارتجاعی کافی باشد .
  • عایق سیم باید کاملاً هادی سیم را در بر گرفته باشد .
  • عایق باید کاملا” به هادی سیم چسبیده باشد ولی به استثناء بندهای با انعطاف پذیری بالا بایستی جدا کردن عایق از هادی سیم بدون آسیب دیدن عایق هادی و یا پوشش قلع اندود ( در صورت وجود ) امکان پذیر باشد .
  • میانگین ضخامت عایق از مقدار استاندارد کمتر نباشد .

نمایندگی رسانا کابل در شهریار

پلیمرهای مورد استفاده در عایق و روکش کابل

 PVC یا پی وی سی :  پلی وینیل کلراید متداول ترین عایق خصوصاً در کابل های فشار ضعیف است. این ماده عایقی که معمولاً به صورت گرانول مصرف می شود از چهار ماده رزین PVC ، کربنات کلسیم ، روغن پلاستی سایزر (معمولاً DOP) و پایدار کننده های حرارتی (استابلایزر) تشکیل می شود که بسته به نوع کاربرد و خواص مکانیکی، حرارتی و انعطاف پذیری ترکیب و نسبت درصد این مواد متشکله در فرمول های مختلف PVC گرانول می تواند متفاوت  می باشد . از این پلیمر به عنوان عایق و روکش انواع کابل استفاده می گردد .

 

XLPE  : پلی اتیلن شبکه ای یا کراس لینک شده ماده عایقی مناسب دیگری است که بیشتر در  کابل های فشار متوسط و فشار قوی کاربرد دارد. این پلیمر در مقایسه با PVC خواص عایقی بالاتر (مقاومت عایقی بیشتر)، دوام بیشتر، مقاومت در برابر دمای بالاتر، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر مواد شیمیایی بالاتری دارد . انعطاف کم این نوع مواد کاربرد آن را خصوصاً در مورد سیم های انعطاف پذیر ( سیم های افشان ) محدود می کند.

نمایندگی رسانا کابل در ملارد

لاستیک : کاربرد مهم این نوع مواد عایقی در مواردی است که انعطاف پذیری بسیار بالا برای سیم و کابل ضرورت داشته باشد. همچنین یکی از کاربردهای مهم دیگر این نوع عایق در مواردی است که کابل در معرض دمای بالا (نظیر کوره ها و ….) قرار گیرد.

 

TPR :  آمیزه ای از پلیمرها شامل پلاستیک و لاستیک ها است که دارای خواص همزمان ترموپلاستیکی و الاستومری است. این ماده عایقی همانند بسیاری از لاستیک ها دارای مقاومت زیاد در برابر انواع روغن ها، مواد شیمیایی، ازن و سایر عوامل محیطی است. این مواد دارای خاصیت جذب آب کم، خواص الکتریکی عالی، انعطاف پذیری زیاد به همراه مقاومت خوب در برابر سایش می باشد.

نمایندگی فروش محصولات رسانا کابل اندیشه و ملارد

مشتریان عزیز، چنانچه قصد خرید آنلاین محصولات رسانا کابل را دارید میتوانید با مراجعه به لینک زیر کالای موردنظر خود را انتخاب و تهیه کنید.  

خرید آنلاین محصولات رسانا کابل

X