بزرگترین هایپر ساختمانی کشور | خاجیبزرگترین هایپر ساختمانی کشور | خاجیبزرگترین هایپر ساختمانی کشور | خاجی
021-65411112
crm@khaji.ir
تهران ، جاده شهریار به ملارد

نمایندگی پاکیومهر

نمایندگی پاکیومهر در شهریار

نمایندگی پاکیو مهر در شهریار

فروشگاه خاجی در جهت رفع مایحتاج مشتریان، حمایت از کالای ایرانی، حذف واسطه ها و در نهایت قیمت مناسب، نمایندگی فروش محصولات برند پاکیومهر در منطقه غرب استان تهران را بر عهده دارد.

شرکت پاکیومهر

این مجموعه از سال ۱۳۵۴ تأسیس گردید و از آن هنگام براساس سال ها تجربه، فعالیت خود را در زمینه تولید لوازم بهداشتی ساختمان ، با نام تجاری “مهر” آغاز نمود .

مجموعه مهر بر پایه تأمین نیازهای صنعتِ ساختمان و مشتری مداری استوار است و حمایت از مشتریان و خدمات پس از فروش از اهداف این مجموعه می باشد . باور ما بر این است که با محصولات پاکیو “مهر” می توانید به کیفیت تولیدات داخلی اعتماد نمایید .

سیفون چیست؟

یکی از قطعات و اتصالات پرکاربرد در لوله کشی فاضلاب ساختمان سیفون است. کاربرد و استفاده سیفون بیشتر در امور مربوط به فاضلاب است و وجود آن فواید بسیاری دارد. طراحی سیفون طوری است که پس از هر بار ورود به فاضلاب به داخل آن، مقداری از فاضلاب را تخلیه کرده و مقداری را در خود نگه می دارد. باقی ماندن آب در سیفون باعث می شود ارتباط فضای داخلی لوله فاضلاب با چاه قطع ‌شود و بوی بد به ساختمان راه پیدا نکنند. این تنها یک خواصیت سیفون است. در ادامه بیشتر در این مورد توضیح داده شده است.

نمایندگی مهر در ملارد

نمایندگی پاکیومهر در شهریار

سیفون چطور کار می کند؟

ساختار شترگلو طوری است که آب و فاضلاب پس از ورود به داخل آن، در آن باقی می ماند. یعنی قسمت عمده فاضلاب از سیفون عبور می کند و مقدار ناچیزی در داخل آن باقی می ماند که این آب باقی مانده باعث می شود سیفون عملکرد خود را به خوبی انجام دهد. پس اگر این آب داخل سیفون باقی نماند، به کلی کارکرد آن مختل می شود. به نوعی می توان گفت که وجود آب درون سیفون لازم و ضروری است و حتی اگر از توالت و فاضلاب هم استفاده نمی شود، باید همیشه مقداری آب داخل آن خالی کرد.

نمایندگی پاکیو مهر اندیشه

بخش مهم سیفون آب‌بند نام دارد که از نامش مشخص است که در آن آب باقی می ماند. آب داخل آب بند جمع می شود و نمی گذارد بوی فاضلاب از داخل شترگلو و لوله ها عبور کند. این بخش مهمترین بخش شترگلو می باشد. بعضا دیده می شود که این قسمت دچار شکستگی شده و یا آب داخل آن نمی ماند و همین باعث می شود دیگر سیفون کاربرد نداشته باشد.

انواع سیفون

سیفون فاضلاب انواع مختلفی دارد . رایج‌ترین نوع سیفون ، سیفون p و s است که هر یک از آنها به اشکال مختلفی ساخته ‌و عرضه می‌شوند . با تمام این صحبتها کارآمدترین سیفون ، سیفون p است که به آن سیفون شترگلو نیز ‌می‌گویند که بسیار کاربرد دارد . از سیفون‌های شترگلو برای اتصال به دست‌شویی ، حمام ، لگن ، آبریز و شیر آبخوری استفاده ‌می‌شود . جریان فاضلاب سیفون‌ها نوع p از سایر انواع سیفون‌های معمول کندتر است .

نمایندگی فروش لوازم بهداشتی ساختمانی پاکیو مهر شهریار

انواع سیفون از نظر عمق

سیفون‌ها را از نظر عمق نیز دسته بندی می‌کنند . سیفون‌ها معمولا از نظر عمق آب بندی دو نوع ‌می‌باشند که یکی از آنها آب‌بندی معمولی است که عمق آب‌بندی آن حدود 5 سانتی متر است و بسیار مناسب و کارآمد می‌باشد . و دیگری سیفون با آب‌بندی عمیق که عمق آب‌بندی آن دو برابر (حدود 10 سانتی متر) است و این نوع نیز کاربرد خود را دارد . سیفون با آب‌بندی معمولی عمیق را می‌توان در شرایط عادی نیز به کار برد و از آن استفاده کرد ولی معمولا در شرایط غیر عادی از قبیل افزایش و کاهش فشار جو و گرمای زیاد در مواردی که سیستم هواکش کامل نباشد ، مورد استفاده قرار می‌گیرد .

 

سیفون چربی‌گیر

سیفون چربی گیر یکی از انواع خاص سیفون است . در مواردی که احتمال ورود چربی از طریق سینک‌های ظرف شویی به داخل سیستم فاضلاب وجود دارد باید در بین لوله فاضلاب سینک‌های ظرف شویی سیفون چربی گیر نصب شود تا از ورود روغن و چربی به فاضلاب جلوگیری کند . سیفون چربی گیر قابلیت نگهداری روغن و چربی را در خود دارد . چربی ورودی به داخل سیفون تحت تاثیر آب سفت ‌می‌شود و به صورت دوره ای با بلند کردن سینی مشبک خارج ‌می‌شود .

نمایندگی فروش محصولات پاکیو مهر فردیس

سیفون راه‌بند

سیفون راه بند نیز یکی دیگر از انواع خاص سیفون ها است . نصب سیفون در مجرای تخلیه‌ی فاضلاب ساختمان به شبکه فاضلاب شهری برای جلوگیری از نفوذ گازهای مضر موجود در شبکه فاضلاب شهری به داخل سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان ضروری است و بسیار رواج دارد . معمولا مجرای ورودی و خروجی این سیفون هم تراز است و به راحتی گاز و حشرات موذی وارد لوله فاضلاب می‌شوند . این سیفون دارای یک انشعاب است که با یک لوله عمودی تا کف ساختمان امتداد یافته از آن به عنوان مجرای بازدید و تمیز کردن لوله استفاده ‌می‌شود و از طریق آن می‌توان اقدام به پاکسازی لوله فاضلاب کرد . لوله دیگری روی خط فاضلاب نصب ‌می‌گردد تا از تخلیه آب سیفون جلوگیری نماید .

 

علل از بین رفتن آب‌بندی سیفون

معمولا سیفون‌ها پس از مدتی از بین می‌روند و دچار خرابی می‌شوند . یکی از مشکلات معمول در یک سیستم فاضلاب از بین رفتن آب‌بندی سیفون است . آب‌بندی سیفون ممکن است بر اثر هواکش نامناسب شبکه فاضلاب و به دنبال آن به وجود آمدن اختلاف فشار در دو طرف مایع سیفون از بین از بین برود و نابود شود .

نمایندگی پاکیو مهر البرز

در مجمو

نمایندگی پاکیومهر در شهریار

ع از بین رفتن آب‌بندی سیفون‌ها ممکن است ناشی از علل زیر باشد :

سیفوناژ

یکی از علل از بین رفتن سیفون ، سیفوناژ است . از بین رفتن آب‌بندی سیفون ممکن است در نتیجه تولید فشار کمتر از اتمسفر در قسمت خروجی سیفون در سیستم فاضلاب باشد . در این حالت آب داخل سیفون براثر فشار هوا از سمت وسیله بهداشتی ، توالت و حمام در سیستم فاضلاب تخلیه ‌می‌شود . به طوری که درآب‌بندی سیفون در شرایط عادی به علت تعادل فشار در طرفین سیفون به حالت سکون باقی می ماند . این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است . اگر در قسمت خروجی سیفون به دلایلی کاهش فشار به وجود آید آب داخل سیفون بر اثر فشار جو که در سمت لوله ورودی سیفون بر آن وارد ‌می‌شود در شبکه سراسری فاضلاب تخلیه ‌می‌گردد . این عمل را که در نتیجه بوجود آمدن شرایط عدم تعادل فشار هوا صورت ‌می‌گیرد ، سیفوناژ ‌می‌نامند .

نمایندگی مهر تهران

سیفوناژ به دو صورت زیربه وجود ‌می‌آید :

  • سیفوناژ غیر مستقیم

نوع اول سیفوناژ ، سیفوناژ غیر مستقیم است . آب‌بندی سیفون ممکن است به طور غیر مستقیم یا بر اثر جریان فاضلاب در شبکه فاضلاب در مجرای لوله خروجی بعد از سیفون از بین برود این مشکل غالبا در تاسیسات لوله کشی پیش ‌می‌آید و رایج است . هنگامی که فاضلاب وسایل بهداشتی مانند حمام و دستشویی در طبقات ساختمان در لوله قائم مشترکی تخلیه ‌می‌شود سرعت جریان آب هوای داخل مجرای خروجی سیفون دست شویی واقع در طبقه پایین را ‌می‌مکد در نتیجه دراین مجرا مکش ایجاد ‌می‌شود و فاضلاب را به سمت خود می‌کشد و بر اثر فشار هوای محل آب داخل سیفون دست‌شویی نیز تخلیه ‌می‌گردد . تحت این شرایط پس از تخلیه سیفون امکان تجدید آب‌بندی آن وجود ندارد . با نصب لوله هواکش در سیستم لوله کشی فاضلاب ‌می‌توان از سیفوناژ غیر مستقیم نیز جلوگیری کرد و دیگر شاهد این مشکل نبود .

نمایندگی فروش لوازم ساختمانی بهداشتی پاکیو مهر ملارد

 

  • سیفوناژ مستقیم (سیفوناژ خود به خود)

سیفوناژ مستقیم مقداری تفاوت دارد . غالبا در سیفون‌هایی که در وسایل بهداشتی کوچک مانند دست شویی یا لگن ظرف شویی به کار ‌می‌روند و مجهز به لوله هواکش نیستند سیفوناژ مستقیم به وجود ‌می‌آید مشکل ساز می‌شود . این سیفوناژ نتیجه عدم تعادلی است که بر اثر تخلیه سریع فاضلاب تولید ‌می‌شود ، چون این گونه وسایل بهداشتی دارای کف مقعری هستند . فاضلاب محتوی آن‌ها به طور ناگهانی خالی ‌می‌شود و بعدا نیز آب کافی برای تامین مجدد آب‌بندی سیفون در آن باقی نمی‌ماند . اما این موضوع عادی است .

نمایندگی مهر ملارد و شهریار

 

تبخیر شدن آب سیفون

یکی از علل از بین رفتن آب بند ، تبخیر است . از بین رفتن آب‌بندی سیفون‌ها بر اثر تبخیر یک پدیده طبیعی است که به ندرت اتفاق ‌می‌افتد . در شرایط عادی چندین روز طول ‌می‌کشد تا آب داخل سیفون‌ها تبخیر شود و معمولا با استفاده مجدد از وسایل بهداشتی مثل حمام ، دستشویی و توالت این مشکل برطرف ‌می‌شود و دیگر مشکلی به وجود نمی‌آید . به کار بردن سیفون‌هایی با عمق آب‌بندی بیشتر زمان تبخیر را طولانی‌تر ‌می‌کند و در طول این مدت نیز احتمال استفاده مجدد از وسیله بهداشتی و پر شدن سیفون زیاد است .

 

  • اثر باد

در این میان باد نیز در این موضوع تاثیر دارد . بادهای شدیدی که از دهانه خروجی لوله‌های هواکش فاضلاب در بالای بام عبور ‌می‌کند ممکن است آب‌بندی سیفون را تحت تاثیر قرار دهد و آن را از بین ببردند . وقتی باد از طریق لوله هواکش به داخل سیستم لوله کشی به طرف پایین هدایت ‌می‌شود و درون لوله حرکت می‌کند البته به ندرت ممکن است در اثر ازدیاد فشار هوای داخل لوله‌های فاضلاب آب داخل سیفون‌ها را به حرکت در آورده و مقداری از آن را به خارج تخلیه کند و آب بند سیفون را از بین ببرد که این هم مشکل بزرگی ایجاد نمی‌کند ، زیرا احتمال خالی شدن کامل آب سیفون‌ها بسیار کم است و نگرانی وجود ندارد .

نمایندگی پاکیو مهر ملارد

به هر حال برای جلوگیری از تاثیر باد ‌می‌توان هواکش لوله فاضلاب را دورتر از گودال‌های شیروانی و جاهایی که احتمال دارد باد از آنجا به شکل گردبادی به داخل لوله‌ی هواکش هدایت شود نصب نمود و انتهای آن را با دو زانوی 90 درجه به صورت عصایی ساخت .

  • کشش لوله‌های مویین

و در نهایت آخرین علت از بین رفتن آب بند شترگلو یا سیفون کشش مویین است . از بین رفتن آب‌بندی سیفون‌ها براثر خاصیت کشش لوله‌های مویین خیلی کم اتفاق ‌می‌افتد بلکه این اشکال هنگامی رخ ‌می‌دهد که یک جسم خارجی مانند پارچه از داخل سیفون به طرف مجرای خروجی آن آویزان شود و تمام آب را از بین ببرد . همان طور که دیده ‌می‌شود کهنه یا پارچه مانند فیتیله ای آب داخل سیفون را به طرف بالا ‌می‌کشد . آب ریسمان از مجرای خروجی سیفون در لوله تخلیه ‌می‌چکد . درصورتی که چنین اتفاقی رخ دهد سرعت جذب آب به وسیله کهنه یا پارچه بیشتر شده و آب‌بندی سیفون به سرعت از بین ‌می‌رود . البته این مشکل با ریختن کمی آب حل می‌شود .

 

فلاش تانک چیست؟

فلاش تانک محفظه‌ای از جنس پلاستیک یا فلز است که می‌تواند آب را در خود ذخیره کند؛ از این آب برای شستشوی توالت استفاده می‌شود. فلاش تانک‌ها انواع متفاوتی دارند و مهمترین دسته‌بندی آنها بر اساس روش نصب است که بصورت روکار یا توکار انجام می شود. فلاش تانک‌ها باتوجه به فاکتورهای مختلفی برای هر مکان انتخاب و نصب می‌شوند.

نمایندگی پاکیومهر در شهریار

نمایندگی فروش محصولات پاکیو مهر البرز

فلاش تانک ها یکی از ابزار مورد استفاده در سرویس های بهداشتی فرنگی و سرویس های تخت یا نشسته می باشند. شاید در قدیم خیلی خبری از این وسیله در سرویس های بهداشتی نبود اما امروزه در همه خانه ها بسته به فضا و امکانات موجود یکی از انواع آن ها وجود دارد و به پاکیزه نگه داشتن سرویس بهداشتی و جلوگیری از پیچیدن بوی نامطبوع در آن کمک می کند.

از آنجا که فشار و حجم آب لوله‌کشی و تاسیسات سرویس بهداشتی به صورت معمول قادر به ارائه‌ی حجم آب کافی در زمانی کوتاه نیست، وجود فلاش تانک ها یا مخازن آب ضرورت می‌یابد. همچنین ذخیره حجم معینی از آب و رها سازی یکباره‌ی آن، در نهایت عمل سیفون کردن و شستشوی کاسه‌ی توالت را با آب کمتری صورت داده و موجب صرفه جویی در مصرف آب می‌شود.

 

نحوه عملکرد فلاش تانک

عملکرد فلاش تانک به این صورت است که آبی که در مخزن فلزی یا پلاستیکی آن ذخیره می شود هنگام استفاده و به محض فشرده شدن کلید و یا کشیده شدن اهرم، با فشار تخلیه می شود و به این ترتیب باعث از بین بردن آلودگی ها و شستشوی توالت می گردد. در واقع فلاش تانک شامل یک درپوش است که با وزن آب جلوی سرازیر شدن آن را می گیرد. زمانیکه ضامن کشیده می شود درپوش برداشته شده و آب آزاد خواهد شد. البته تا زمانیکه  که آب داخل مخزن خالی نشده باشد شناور متصل به مخزن، درپوش را بالا نگه داشته تا آب کاملا خارج شود و بعد از این کار درپوش مجددا روی لوله مجرای آب را می پوشاند و به این ترتیب آب وارد مخزن می شود.

نمایندگی پاکیو مهر البرز و تهران

در قدیم فلاش تانک ها تنوع زیادی نداشتند اما رفته رفته که میزان درخواست برای استفاده از این وسیله بیشتر شد انواع مختلف آن هم در پاسخ به نیاز مشتریان وارد بازار شد. فلاش تانک ها آب را در مخزن ذخیره می کنند از این رو استفاده از آن ها باعث صرفه جویی در مصرف آب نیز می گردد. از سوی دیگر استفاده از این محصول باعث تمیز نگه داشتن مداوم سرویس های بهداشتی می شود و همین موضوع خطر ابتلا به بیماری های ناشی از آلودگی سرویس بهداشتی را تا اندازه زیادی کاهش می دهد.

کاربرد فلاش تانک

تخلیه یکباره آب با فشار زیاد، کاسه توالت را تمیز کرده و فضولات را به چاه می برد. شاید بپرسید چرا خودمان با شلنگ آب کاسه را تمیز و تخلیه نکنیم؟ چون فشار آب شلنگ کم است. در این صورت باید حجم بالایی از آب را هدر بدهید. اما تخلیه پرفشار فلاش تانک هم سریع است و هم آب کمتری مصرف می شود. از طرفی تمام درزها و نقاط کاسه توالت به خوبی تمیز می شوند.

انواع فلاش تانک

حالا که با چیستی و کاربرد فلاش تانک آشنا شدیم؛ بد نیستم در مورد انواع آن هم بدانیم. ما تقسیم بندی را در نوع توکار و روکار توضیح می دهیم. البته مدلهای فرعی مثل دکمه ای، آنتی باکتریال، اتوماتیک، وال هنگ و… هم وجود دارند. اما این مدلها در یکی از دو دسته اصلی توکار و روکار قرار می گیرند.

نمایندگی فروش محصولات پاکیو مهر فردیس

 

  • فلاش تانک روکار

این مدل اولین نسل فلاش تانک ها هستند. محفظه تقریبا بزرگ و حجیم است. تخلیه نیز با کشیدن اهرم یا طناب انجام می شود. مدل روکار امکانات کمتری دارد، اما قیمت آن پایینتر است. فلاش تانک روکار بخشی از فضای دستشویی را اشغال می کند و هنگام تخلیه آب سروصدا دارد اما ویژگی خوبی که این مدل ها دارند این است که تمام اجزا این فلاش تانک ها کاملاً در دسترس قرار دارند و در صورت بروز مشکل، تعمیر و نگهداری آن ها بسیار راحت است.

 

نمایندگی پاکیومهر در شهریار

 

  • فلاش تانک توکار

مدلهای توکار درون دیوار نصب می شوند. در واقع شما هیچ چیزی از محفظه فلاش تانک نمی بینید. تنها بخش قابل مشاهده، دکمه تخلیه می باشد. کاربرد فلاش تانک توکار، برای فضاهای کوچک و مدرن است. این مدلها امکانات بیشتری دارد (مثلا تخلیه دوزمانه). از طرفی به دلیل قرارگیری درون دیوار میزان صدای تخلیه بسیار کم است. این مدل از نظر بهداشت، کاربرد و زیبایی نسبت به مدل روکار برتری دارد، اما تنها مشکل این مدل، دسترسی سخت به آن برای تعمیر و نگهداری است.

خدمات پس از فروش محصولات پاکیو مهر ملارد

انواع فلاش تانک ها از نظر ویژگی های تخصصی

فلاش تانک ها دارای انواع مختلفی از قبیل دو مخزنه، دو زمانه، اتوماتیک، دکمه دار و آنتی باکتریال هستند. با وجود انواع فلاش تانک هایی که در بازار و ساخنمان ها و منازل می بینیم دور از ذهن نیست که معرفی انواع فلاش تانک به 2 مدل بالا ختم نشود. در ادامه به معرفی انواع فلاش تانک با یک ویژگی خاص می پردازیم که آن را از سایر مدل ها متمایز می کند:

 

  • فلاش تانک دکمه دار

نمی شود در مورد معرفی انواع فلاش تانک صحبت کنیم و از فلاش تانک دکمه ای یا فلاش تانک دکمه دار صحبت نکنیم. فلاش تانک های دکمه دار همان نمونه های قدیمی هستند که بارها در ادارات و منازل دیده اید. روی آن ها دکمه ای تعبیه شده که با فشردن آن عمل تخلیه آب صورت می گیرد. باتوجه به قدیمی و رایج بودن این مدل می توان حدس زد که قیمت فلاش تانک دکمه ای مناسب باشد.

 

  • فلاش تانک اتوماتیک

در ادامه معرفی انواع فلاش تانک به بهترین فلاش تانک بازار از لحاظ بهداشتی یعنی فلاش تانک اتوماتیک می رسیم. این نوع فلاش تانک ها همان طور که از نام شان پیداست اتوماتیک عمل می کنند و نیازی به فشردن دکمه نیست. این فلاش تانک ها پس از خروج فرد یا باز شدن درب سرویس بهداشتی، به طور خودکار آب مخزن خود را تخلیه می کنند. استفاده از این مدل ها بسیار بهداشتی است چون نیازی به دخالت دست هم ندارد. برای مکان های عمومی انواع اتوماتیک بسیار مناسب می باشد.

خدمات پس از فروش محصولات پاکیو مهر شهریار

  • فلاش تانک دو زمانه

در ادامه معرفی انواع فلاش تانک به فلاش تانک دو زمانه می رسیم که از نظر صرفه جویی در مصرف آب می توان آن را بهترین فلاش تانک بازار دانست. دلیل آن در این امر است که با استفاده از این مدل می توان در مرحله اول یک قسمت از آب را تخلیه، و در صورت نیاز در مرحله دیگر باقی آب را نیز تخلیه کرد.

 

  • فلاش تانک دو مخزنه

فلاش تانک دو مخزنه مدل دیگری ست که در معرفی انواع فلاش تانک به آن می پردازیم. این نمونه ها دارای دو مخزن هستند که هر کدام ورودی و خروجی مختص به خود را دارند. عملکرد این نوع در حقیقت مانند مدل های دو زمانه است. یکی از مخزن ها کوچک تر است که ابتدا مورد استفاده قرار می گیرد و اگر نیاز باشد فرد از محتویات مخزن دوم هم استفاده می کند. مدل های دو مخزنه برای صرفه جویی در مصرف آب بسیار مناسب می باشند. گفته می شود با استفاده از این محصول می توان 50 تا 70 درصد در مصرف آب صرفه جویی کرد.

 

  • فلاش تانک آنتی باکتریال

به غیر از فلاش تانک اتوماتیک، بهترین فلاش تانک بازار از لحاظ بهداشتی را می توان این مدل نیز درنظر گرفت. فلاش تانک آنتی باکتریال از لحاظ عملکرد و مکانیزم تفاوتی با یک فلاش تانک معمولی ندارد. تنها تفاوت آب به استفاده از مواد آنتی باکتریال برمی گردد که در کاهش آلودگی بسیار موثر عمل می کند.

نمایندگی فروش محصولات پاکیومهر اندیشه و ملارد

مشتریان عزیز، چنانچه قصد خرید آنلاین محصولات پاکیومهر را دارید میتوانید با مراجعه به لینک زیر کالای موردنظر خود را انتخاب و تهیه کنید.  

خرید آنلاین محصولات پاکیومهر

X