بزرگترین هایپر ساختمانی کشور | خاجیبزرگترین هایپر ساختمانی کشور | خاجیبزرگترین هایپر ساختمانی کشور | خاجی
021-65411112
crm@khaji.ir
تهران ، جاده شهریار به ملارد

نمایندگی ایران شیر

نمایندگی ایران شیر در شهریار

نمایندگی ایران شیر در شهریار

فروشگاه خاجی در جهت رفع مایحتاج مشتریان، حمایت از کالای ایرانی، حذف واسطه ها و در نهایت قیمت مناسب، نمایندگی فروش محصولات ایران شیر در منطقه غرب استان تهران را بر عهده دارد.

ایران شیر

کارخانجات ایران شیر واقع در شهر صنعتی البرز استان قزوین به لحاظ نزدیک بودن به آزاد راه تهران – قزوین و قرار داشتن در مسیر ارتباطی و ترانزیتی شمال،‌ مرکز و غرب کشور از موقعیت ویژه ای برخوردار می باشد. مسئولین و کارکنان شرکت ایران شیر عمیقا بر این باور هستند که ایجاد امنیت،‌ رفاه و آرامش بیشتری برای مصرف کنندگان و ارتقاء رضایت مشتریان از مهمترین اهداف بوده و دسترسی به هرگونه منافعی بدون تحقق این دو آرمان اصلی، مفهومی نخواهد داشت. همچنین معتقدند که رضایت هرچه بیشتر مصرف کننده بدون ارتقاء و حفظ مستمر کیفیت،‌ و اثر بخشی فرآیند های مختلف امکان پذیر نخواهد بود. این شرکت سالهاست که سیستم مدیریت تضمین کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده و دارای گواهینامه ISO 9001:2008 از موسسه TUV NORD ایران – آلمان می باشد.

نمایندگی ایران شیر در ملارد

کارخانجات ایران شیر در راستای توسعه صنعتی کشور و ترویج صنایع گاز سوز دارای بزرگترین ظرفیت تولید انواع شیر آلات برنجی شامل : شیر توپی یکربع گرد (بال والو) گازی،‌ شیر توپی یکربع گرد (بال والو) مخصوص آب،‌ شیر فلکه کشویی (گیت والو)،‌ انواع شیر سیلندر گاز مایع (LPG)، شیر مخازن گاز طبیعی خودرو (CNG)،شیر مخازن ذخیره جایگاه های گاز طبیعی فشرده (CNG)،‌ انواع شیر سیلندر اکسیژن Co2،‌ هیدروژن و …،‌ شیر قفل شونده بعد از رگولاتور،‌ انواع شیر اجاق گاز،‌ شیر یکطرفه دریچه ای، شیرآلات شیلنگی حیاطی، کلکتوری،‌ لباسشویی،‌ شیر ورودی و خروجی رادیاتور، شیر کپسول آتشنشانی پودری و Co2 و شیر اطفاء حریق می باشد و با استفاده از مدرن ترین ماشین آلات تولیدی و برخورداری از پیشرفته ترین تکنولوژی جهت تامین و مرغوبیت بیشتر، خود را با معیارهای استاندارد ملی ایران و موازین استاندارد های جهانی تطبیق داده است. تجهیزات فنی و آزمایشگاهی این شرکت دستیابی به آخرین ضرایب اطمینان را برای متخصصین و کارشناسان زبده و ماهر شرکت فراهم آورده است

نمایندگی ایران شیر فردیس

شیر توپی

 

نمایندگی ایران شیر در شهریار

شیر توپی وسیله ای است به همراه یک دریچه کروی که امکان کنترل جریان را بصورت باز/بسته (صفر/یک) را فراهم می کنند.توپی شیر دارای مجرا بصورت ورودی و خروجی در مرکز آن است. شیرهای توپی از جمله شیرهای قطع و وصل جریان با چرخش 90 درجه‌ای (ربع‌گرد) هستند که عمر طولانی، دوام بالا و آب‌بندی قابل‌قبول‌ از علل پرکاربرد بودنشان می‌باشد. این نوع شیرها از طریق باز کردن توپی‌ای که در وسط آن‌ها فضای بازی وجود دارد وظیفه هدایت و تنظیم انواع مختلف سیالات را بر عهده دارند. در این مطلب از سایت پیکاتک می خواهیم به بررسی شیر توپی و مزایا و معایب آن بپردازیم.

نمایندگی فروش محصولات ایران شیر شهریار

شیر توپی نوعی شیر ربع-گرد است که عضو مسدودکننده جریان آن به صورت یک کره سوراخ دار است که حول یک محور عمودی نسبت به جهت جریان سیال دوران می‌نماید. وقتی سوراخ در راستای جریان قرار بگیرد شیر باز بوده و وقتی سوراخ عمود بر مسیر جریان قرار بگیرد شیر بسته می‌شود. وقتی دسته شیر در راستای مسیر قرار داشته باشد نشانگر باز بودن شیر و وقتی دسته آن عمود بر مسیر جریان باشد نشانگر بسته بودن شیر می‌باشد. این شیرها بسیار بادوام بوده و حتی پس از استفاده نکردن طولانی بسیار قابل اطمینان هستند. این خواص باعث شده که این شیرها در بسیاری از کاربردها بر شیرهای نوع دروازه ای و کروی پیشی بگیرند. خواص عالی شیرهای توپی باعث شده این شیرها در کاربردهای گسترده صنعتی راه پیدا کنند و برای فشارهایی تا 1000 بار و دماهایی تا 400 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار گیرند. یکی از عیوب شیرهای توپی این است که می‌توانند سیال را در محفظه میانی به دام بیاندازند و اگر این سیال تخلیه نگردد می‌تواند در یخبندان باعث ترک خوردن بدنه گردد.

 نمایندگی ایران شیر اندیشه

شیر باز

همچنین وقتی نشانگر موقعیت شیر, باز بودن شیر را نشان دهد سوراخ توپی شیر در امتداد مسیر خط لوله قرار میگیرد.در این حالت جریان امکان عبور از میان آن را دارد.

شیر بسته

در حالتی که توپی شیر چرخش 90 درجه (ربع گرد) را دارد, مجرای آن عمود بر جهت جریان قرار گرفته که جریان امکان عبور از داخل آن را ندارد. نشانگر موقعیت شیر, بسته بودن آن را نشان میدهد که به معنی بسته بودن شیر است.

 

ساختار شیر توپی

این نوع شیر در دسته‌بندی شیرآلات قطع و وصل جریان  (on- off ) قرار داشته و در حالت نیم باز دچار آسیب خواهند شد. عضو مسدودکننده کانال جریان (کره یا گهگاه نیم کره)، که به وسیله ساقه شیر حرکت 90 درجه‌ای خواهد داشت وظیفه باز و بسته کردن شیر را بر عهده دارد. به همین دلیل به آن‌ها شیرهای quarter-turn action و Quick Opening نیز می‌گویند. در روی توپک سوراخی تعبیه گردیده‌است که در حالت باز در مسیر کانال جریان قرار خواهد گرفت. چنانچه مساحت مجرای عبور سیال، از مساحت خط لوله کوچکتر باشد (Reduce Bore) نامیده می‌شود. در حقیقت نوع طراحی داخل بدنه و اندازه مجرای عبوری به گونه‌ای است که در حالت باز نیز باعث افت فشار در مسیر می‌شود.

نمایندگی ایران شیر البرز

این کاهش مساحت کانال جریان در صورت طراحی غلط، بروزاغتشاش و تلاطم در جریان سیال را در پی خواهد داشت.همچنین اگر مساحت مجرای عبور سیال، دقیقاً برابر با مساحت خط لوله باشد (Full Bore)   نامیده می‌شود. این نوع شیر توپی دارای قابلیت پیگ رانی می‌باشد.این شیرها اکثراً دارای سیستم تزریق گریس بوده و در صورت مشاهده نشتی می‌توان با تزریق گریس‌های مخصوص آببند اضطراری   EMERGENCY SEAL))  آن را آب‌بندی نمود. این گریس‌ها عمدتا پایه سنتتیک ( synthetic base) هستند.

 

مزایایی شیر توپی

  • بدلیل ساختمان ساده این نوع شیر تعمیر و نگهداری آسان تر و کم هزینه تری نسبت به سایر شیرآلات صنعتی دارد.
  • بسیار از شیرآلات صنعتی مشابه سبکتر میباشد و نصب آن بسیار ساده است.
  • در حالت باز بودن شیر به صورت کامل جریان سیال یکنواخت بوده و در حالت بسته نیز به صورت کامل جریان سیال قطع میگردد.

نمایندگی فروش محصولات ایران شیر ملارد

  • در شیرتوپی افت فشاری تقریبا برابر با صفر خواهیم داشت.
  • قابلیت استفاده در حالت نیمه باز 1/4
  • در این نوع شیر نیازی به سیستم روانکاری وجود نخواهد داشت.
  • استفاده از شیر توپی چندراهی برای تغییر مسیر جریان.

 

کاربرد های شیر توپی

بال ولو از جمله شیرهایی هستند که مطمئناً بارها با آن ها برخورد کرده اید. از این شیرها در وسایل خانگی و لوله کشی های خانگی نیز استفاده می شود. برای مثال در خطوط لولۀ گاز خانگی از این قطعات به منظور کنترل جریان استفاده می شود. همچنین در صنایع متفاوت نیز به خاطر کارایی بالای آن ها برای این شیرها کاربردهای زیادی در نظر گرفته می شود. این شیرها توانایی تحمل فشارهای بالا و حجم بالای سیال را دارند و همچنین اغلب می توانند تا دمای 480 درجه سانتیگراد، به راحتی جریان سیال را مدیریت کنند.

نمایندگی ایران شیر در کرج

به همین خاطر در اغلب صنایعی که تحت شرایط فوق کار می کنند، از شیر های توپی استفاده می شود. برای مثال می توان از صنایع غذایی، دارویی، نساجی، تولید محصولات پلاستیکی، الکترونیک و … نام برد. در ادامه مقاله بال ولو چیست انواع آن را برای شما شرح می دهیم.

نمایندگی ایران شیر در شهریار

انواع بال ولو

برای دسته بندی این قطعات باید به ساختمان و شکل طراحی آن ها توجه کرد. در طراحی این شیرها، دو جزء مجزا وجود دارد. یکی بدنۀ شیر و دیگری بخش توپی آن. به همین خاطر دو نوع دسته بندی می توان برای این قطعه متصور شد. در ادامه مقاله بال ولو چیست دسته بندی های متنوع شیر های توپی را بر میشمریم.

انواع بال ولو بر اساس طراحی بدنه

بدنۀ شیر های توپی را می توان به صورت یک تکه، دو تکه و سه تکه طراحی کرد. که این قطعات به کمک جوش و یا پیچ و مهره به هم متصل می شوند. قیمت شیرهای دو تکه و سه تکه اگرچه بالاتر است، ولی هزینه های تعمیر آن ها پایین تر خواهد بود. ضمن اینکه برای تعمیر شیرهای سه تکه، دیگر نیازی به خارج کردن کامل شیر از خط لوله نیست. بدنۀ این قطعه اغلب از جنس فولاد ضد زنگ، مواد پلیمری، چدن و دیگر آلیاژهای فلزی است. مبنای انتخاب این آلیاژها کارایی این قطعه است.

نمایندگی ایران شیرشهریار

شکل طراحی بدنه وقتی اهمیت پیدا می کند که قرار به تعمیر و یا تمیزکاری شیر باشد. از این نظر بال ولو را می توان به سه زیر دسته تقسیم بندی کرد که در ادامه شکل طراحی هر دسته را بررسی خواهیم کرد.

 

ورودی کناری (Side entry )

در طراحی مدل Side entry، بدنۀ شیر به گونه ای است که توپی آن از بخش های کناری وارد و یا خارج می شود. در نتیجه اگر قرار به تعمیر توپی شیر باشد، باید شیر به طور کامل از خط جریان جدا شده و تعمیرات لازم روی آن انجام بگیرد. Side entry ها ممکن است به صورت یک تکه، دو تکه و یا سه تکه طراحی شده باشند.

نمایندگی ایران شیر ملارد

 

ورودی بالا (Top entry )

در طراحی سری Top entry، بدنۀ شیر به گونه ای طراحی می شود که بخش توپی از بالا قابل دسترسی باشد. به طوری که برای تعمیر و یا تمیزکاری آن دیگر نیازی به خارج کردن شیر از مسیر خط لوله نخواهد بود. در طراحی Top entry هرچقدر اتصالات کمتر باشد، میزان نشتی های احتمالی نیز کاهش خواهد یافت.

 

جوشی (Welded body ball valve )

در طراحی شیرهای جوشی دیگر خبری از پیچ و مهره و اتصالات چند تکه نیست. شیر به صورت یک تکه و به صورت جوش کامل بدنه ساخته می شود. از شیرهای جوشی اغلب برای کارهای ساده استفاده می شود. شیرهای جوشی استحکام بدنۀ بالایی دارند و حجم و وزن کمتری نسبت به دیگر طراحی ها خواهند داشت. با این وجود چون امکان تعمیر برای شیرهای تمام جوش وجود ندارد، در طراحی های صنعتی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

نمایندگی فروش محصولات ایران شیر البرز

 

انواع بال ولو بر اساس طراحی توپی

در ادامه مقاله بال ولو چیست به دسته بندی دیگری می پردازیم. امروزه برای طراحی توپی شیر نیز ساختمان های متفاوتی در نظر گرفته می شود. در ادامه به بررسی انواع متفاوت طراحی توپی پرداخته ایم.

 

شناور (Floating ball valve)

در طراحی توپی فلوتینگ، این توپی در داخل شیر حالت شناور داشته و تا حد چند میلیمتر قابلیت جا به جایی دارد. تنها بخش متصل توپی، بخش بالایی آن است که به کمک یک شفت از بالا کنترل می شود. با این حال محل نشیمن گاه توپی باید ثابت باشد.

نمایندگی ایران شیر در شهریار

ترونیون (Trunnion ball valve )

در طراحی توپی ترونیون، این توپی به طور کامل در محفظۀ داخلی فیکس شده و حرکت آن از هر چهار طرف محدود خواهد شد. طراحی شیرهای ترونیون هزینۀ بیشتری خواهد داشت، ولی با این وجود کارایی بیشتری نیز دارد. از شیر های توپی ترونیون می توان در جریان های با فشار بالا استفاده کرد. ضمن اینکه این شیرها با قطرهای متنوع و بالاتری نسبت به شیرهای فلوتینگ قابلیت طراحی دارند.

بخش نشیمن گاه شیرهای ترونیون آزاد بوده و به کمک یک شفت و فنر به پایین بدنه متصل است. از این قابلیت برای آب بندی شیر استفاده می شود.

نمایندگی ایران شیر ملارد و شهریار

نمایندگی ایران شیر در شهریار

قطر کم (Reduced bore)

در طراحی این قطعات، معمولاً طراحی بخش توپی شیر به گونه ای است که قطر کمتری نسبت به خط لولۀ اصلی دارد. این موضوع باعث افت فشار جریان در شیر می شود.

نمایندگی ایران شیر در شهریار

قطر زیاد (Full bore )

اگر طراحی توپی به شکلی باشد که قطر آن دقیقاً هم اندازۀ قطر خط لوله باشد، افت فشاری در مسیر جریان سیال پیش نخواهد آمد.  مزیت دیگر شیرهای Full bore این است که تمیز کردن خط لوله در این حالت ساده تر خواهد بود.

 

وی شکل (V-Shaped ball valve )

شکل طراحی نشیمن گاه و یا همان فضای باز توپی در این حالت شبیه به حرف V انگلیسی است. دلیل انتخاب این طراحی ایجاد امکان کنترل جریان سیال در خط لوله است. همین طور که گفتیم معمولاً از بال ولو برای کنترل جریان استفاده نمی شود، ولی از توپی های وی شکل و با اتصال به یک کنترل کننده نیوماتیکی یا موتور الکتریکی، می توان میزان جریان سیال را تا حدودی کنترل کرد.

 

نمایندگی فروش محصولات ایران شیر اندیشه و ملارد

مشتریان عزیز، چنانچه قصد خرید آنلاین محصولات ایران شیر را دارید می توانید با مراجعه به لینک زیر کالای موردنظر خود را انتخاب و تهیه کنید.  

خرید آنلاین محصولات ایران شیر

X