بزرگترین هایپر ساختمانی کشور | خاجیبزرگترین هایپر ساختمانی کشور | خاجیبزرگترین هایپر ساختمانی کشور | خاجی
021-65411112
crm@khaji.ir
تهران ، جاده شهریار به ملارد

نکات کاربردی در خرید کاشی و سرامیک

در خرید کاشی و سرامیک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در خرید کاشی و سرامیک همیشه معیار زیبایی و هماهنگی رنگ کاشی و سرامیک با دیگر اجزای خانه مورد توجه نیست، نکات مهم خرید کاشی و سرامیک فراتر از این ها است. برای خرید کاشی و سرامیک باید ویژگی های خانه را نیز در نظر گرفت، به عنوان مثال اینکه کاشی و سرامیک را برای کدام قسمت از منزل یا ساختمان مورد نظر می خواهیم در انتخاب جنس کاشی و سرامیک تأثیر می گذارد و جنس برخی کاشی و سرامیک ها به نحوی است که برای استفاده در نقاط خاصی از ساختمان مناسب می باشد.

در ادامه مقاله نکات کاربردی در خرید کاشی و سرامیک را با هم بررسی میکنیم

قبل از هرچیز تصمیم بگیرید که کاشی و سرامیک را برای کدام قسمت از ساختمان خود می خواهید به کار ببرید و چه اندازه کاشی و سرامیک مورد نیاز شما است و همچنین این نکته را در نظر بگیرید که استحکام کاشی و سرامیک تا چه اندازه برای شما مهم است. به عنوان مثال کاشی و سرامیک انتخاب شده برای کف باید استقامت بیشتری داشته باشد و یا کاشی و سرامیک دیوارها را می توان از بین کاشی و سرامیک های تزئینی که استحکام کمتری دارند انتخاب نمود

تاریخچه کاشی و کاشی کاری در ایران

انواع کاشی کاری از دیرباز تا به امروز به عنوان پوششی برای سقف، کف و دیوار بناها و منازل استفاده می‌شوند. یکی از ویژگی­‌های بارز کاشی کاری، تنوع زیاد طرح و رنگ‌های آن است. البته علاوه بر زیبایی، کاشی به عنوان یک عایق عمل می­‌کند و تا حدودی سبب حفاظت ساختمان در برابر رطوبت هم می­‌شود. اگر کاشی کاری در منازل را کنار بگذاریم، می­‌توان انواع کاشی کاری را در معماری اسلامی ایران و در جای‌جای شهرهای کوچک و بزرگ کشور دید. شهرهایی مانند مشهد، اصفهان و شیراز، سمبل‌هایی از شاهکار هنر کاشی کاری ایرانی هستند.

این هنر به حدی در اماکن این شهرها چشم‌نواز است که سالانه افراد بسیاری فقط برای دیدن شاهکارهای معماری و انواع کاشی کاری که در این بناها استفاده شده، از این شهرها دیدن می‌کنند. در واقع از سال‌های دور برای جلوه دادن به مساجد و بناهای تاریخی، از انواع کاشی کاری کمک می­‌گرفته‌اند. پیش‌تر درباره‌ی یکی از این شاهکارها در مسجد نصیرالملک شیراز حرف زده‌ایم. در معماری اسلامی ایران، در بین انواع کاشی کاری‌ها، کاشی کاری سنتی بیشتر شناخته شده است.

انواع کاشی کاری های مطرح سنتی در ایران عبارتند از کاشی کاری معرق، کاشی کاری هفت رنگ، کاشی کاری مَعقِلی و کاشی کاری مشبک که هر کدام سبک و طرح مخصوص به خود را دارند.

انواع کاشی و سرامیک

تشخیص کیفیت بالای کاشی و سرامیک، خرید کاشی و سرامیک متناسب با فضایی که به کار گرفته می شود، ضخامت و قطر کاشی و سرامیک و قیمت آن از مواردی هستند که در انتخاب و خرید کاشی و سرامیک باید به آن ها توجه نمود.

سرامیک بدون لعاب:

سرامیک بدون لعاب ، سرامیکی است که پس از پخت در کوره بدون اینکه لعاب بندی شود مورد استفاده قرار می گیرد.

 سرامیک لعاب‌ دار:

سرامیک هایی هستند که یک پوشش لعابی روی آن ها قرار می گیرد که باعث می شود نسبت به نفوذ آب مقاوم تر باشد.

کاشی سرامیک پرسلانی:
کاشی پرسلانی یکی از انواع مقاوم کاشی و سرامیک است و استحکام خوبی دارد. کاشی پرسلانی دارای پوشش لعاب می باشد. کاشی پرسلان از ضخامت بیشتری نسبت به سایر کاشی و سرامیک ها برخوردار است و برای کف مناسب است.

سرامیک اسلب:
این نوع سرامیک معمولا در ابعاد بالا تولید می شود و نوعی سرامیک پرسلان است که بیشتر در ساختمان های لوکس به کار می رود. یکی از گرانترین انواع سرامیک است که هزینه نصب بالایی نیز دارد.

سرامیک آنتی باکتریال:
نوعی سرامیک است که از فناوری نانو در تولید آن استفاده شده است. در خرید کاشی و سرامیک آنتی باکتریال این نکته را در نظر بگیرید که تنها تفاوت آن با دیگر انواع کاشی خاصیت خودتمیزشوندگی آن است که باعث شده نیاز به شستشو نداشته باشد. بنابراین انتخاب مناسبی برای بیمارستان ها می باشد.

سرامیک مینیاتوری:

دارای ابعاد کوچکی هستند که معمولا روی یک صفحه قرار گرفته اند و برای استفاده در مکان هایی که انحنا دارند مناسب است.

سرامیک ضد اسید:
نوعی سرامیک که در برابر اسید و شوینده های اسیدی مقاوم است و در اثر شستشو و ساییده شدن استحکام خود را از دست نمی دهد و قیمت بالایی نیز دارد.

کاشی و سرامیک گرانیتی:
کاشی گرانیتی در دمای بالا پخته می شود و استحکام بالایی دارد. کاشی گرانیتی در مقایسه با کاشی پرسلان قیمت بالاتری دارد. جذب آب گرانیت از پرسلان کمتر است و برای محیط هایی مثل سرویس بهداشتی مناسب است.

سرامیک سفالی:
نوعی سرامیک بدون لعاب است که از خاک رس مناطق خاصی ساخته می شود. ظاهر سرامیک سفالی برای خیلی ها جذاب است اما این نوع سرامیک دارای منافذ است و مکن است در برابر نفوذ آب مقاومت خوبی نداشته باشد.

کاشی سرامیک سه بعدی:
یکی از انواع جدید کاشی و سرامیک است که با خطای دیدی که ایجاد می کند برجسته به نظر می رسد.

قیمت کاشی و سرامیک

عوامل مختلفی در قیمت کاشی و سرامیک تأثیر می گذارند که در هنگام خرید کاشی و سرامیک باید به آن ها توجه نمود. عواملی مانند طرح، ضخامت کاشی و سرامیک، ابعاد کاشی و سرامیک، میزان جذب رطوبت، متریال به کار رفته، برند  کارخانه سازنده کاشی و سرامیک و …. قیمت کاشی و سرامیک بر اساس متر مربع بیان می شود. البته برخی کاشی و سرامیک های تزئینی هستند که گرانترند و قیمت آن ها قطعه ای است. برای خرید کاشی و سرامیک باید ابعاد خانه را دقیق محاسبه کنید. علاوه بر قیمت خرید کاشی و سرامیک، قیمت نصب کاشی و سرامیک را نیز باید لحاظ کنید.

کاشی و سرامیک را برای کدام قسمت از ساختمان می خواهید؟

کاشی و سرامیک سرویس های بهداشتی

یکی دیگر از نکات کاربردی در خرید کاشی و سرامیک را با هم بررسی میکنیم

کاشی و سرامیکی که در سرویس های بهداشتی استفاده می شود باید دارای مقاومت خوبی در برابر جذب و نفوذ آب داشته باشد. بنابر این در هنگام خرید کاشی و سرامیک برای سرویس های بهداشتی به کیفیت آن توجه کنید. نکته دیگری که در خرید کاشی و سرامیک برای سرویس های بهداشتی مهم است، رنگ آن است. معمولا استفاده از رنگ های روشن و ملایم برای دستشویی و حمام مناسب تر است زیرا آلودگی را بهتر نشان می دهد و برای فضاهای کوچک و کم نور گزینه ی بهتری است

در هنگام انتخاب و خرید کاشی این ۱۰ نکته را در ذهن داشته باشید. با ما همراه باشید…

۱. استفاده از کاشی های کوچک برای سطوح منحنی در حمام

اگر شما یک سکوی دوش منحنی در حمام خود می پسندید، باید از کاشی های کوچک تر استفاده کنید. این کاشی باید برای کف و دیوار مناسب باشد و با فضاهای مرطوب نیز سازگار باشد. در واقع این کاشی های کوچک به شما اجازه می دهند منحنی ها و سطوح خمیده را در حمام تان دقیق تر در بیاورید.

۲. احساس نرمی و راحتی با انتخاب کاشی مناسب برای حمامنشستن بر روی یک سطح صاف نسبت به کاشی های کوچک احساس بهتری ایجاد می کند و لبه ی گرد شده ی نیمکت، پشت پاهای شما را آزار نمی دهد. نشستن بر روی سکو با لبه ی تیز، موجب آزار شما می شود. پس از لوح یا کاشی ای استفاده کنید که امکان گرد و خمیده کردن لبه ی نیمکت را برای شما فراهم آورد.

۳. دقت در انتخاب کاشی های موزاییکی برای حماماز کاشی های موزاییکی استفاده کنید که بتواند حداقل ۹۵ درصد با سطح زیرینش تماس پیدا کند. یعنی نباید تمام سطح بین کاشی و دیوار با چسب پر شود.

۴. کاشی های شیشه ای رنگی کوچک در حمامکار با شیشه سخت است. برخی از کاشی های شیشه ای شفاف، بخار آب حبس شده در پشت شان را نشان می دهند و ظاهری ناخوشایند ایجاد می کنند. انتخاب کاشی های شیشه ای رنگی کوچک تر برای حمام بهتر است. این می تواند یک نوآوری در حمام شما باشد.

۵. کاشی نوع دوم برای خلق دیواری منحصر به فرد در حمامدر حمام های امروزی شاهد دیوار هایی هستیم که با کاشی ای متفاوت از کاشی استفاده شده در فضاهای دیگر حمام کار شده اند.

۶. کاشی های کوچک تر برای سقف شیب دار در حمامساخت سقف شیب دار در حمام های بخار از ضروریات است. استفاده از کاشی های کوچک برای این سقف ها، ظاهر آنها را خوشایند تر می کند.

۷. کاشی های بزرگ در دکوراسیون حمامدر صورتی که می خواهید کف حمام شما یک دست باشد و طول عمر آن زیاد باشد، از کاشی های بزرگ استفاده کنید. استفاده از یک کاشی بزرگ در کل سطح، فضای حمام را نیز بزرگ تر نشان می دهد. اگر به دنبال کاشی های بزرگ هستید، نمونه ای با مقاومت بالا در برابر لغزش انتخاب کنید.

۸. توجه به نظافت و تمیز کردن کاشی حماماگر حوصله ی نظافت ندارید، از تایل های بزرگ تر یا پنل های شیشه ای استفاده کنید، زیرا تمیز کردن آنها از کاشی های موزاییکی کوچک بسیار آسان تر است.

۹. قاب کردن کاشی های کوچک حمام با کاشی های بزرگ تراگر انتخاب اول کاشی برای حمام تان، مقاومت خوبی در برابر لغزش در زیر دوش ندارد، می توانید کاشی های کوچک تری را در کف اتاق دوش با کاشی اصلی تان قاب کنید. کاشی های کوچکتر بندکشی های بیشتری دارند و در برابر لغزش مقاوم اند.

۱۰. کاشی های کوچک و بزرگ مشابه در حمامشما می توانید از ترکیب کاشی های کوچک و بزرگ مشابه در حمام تان استفاده کنید و یک خانه شیک با کاشی های چشمگیر داشته باشید. به عنوان مثال کاشی های بزرگ تر برای دیوار و کاشی های کوچک تر برای کف.

کاشی کف

در خرید کاشی و سرامیک برای کف به این نکته توجه کنید که ضخامت مناسبی داشته باشد زیرا کاشی و سرامیک هایی که در کف قرار می گیرند وزن زیادی را تحمل می کنند و در معرض آسیب بیشتری هستند. علاوه بر این بیشتر از سایر نقاط شسته می شوند و باید ضد آب باشند. همچنی در خرید کاشی و سرامیک کف به درجه اصطکاک آن هم توجه کنید.

کاشی دیواری

کاشی بدنه یا کاشی دیواری روی بدنه دیوار سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه نصب می شود و همچنین انواع تزئینی آن روی دیوار اتاق های نشیمن و پذیرایی نصب می شوند. استحکام این نوع کاشی چندان مد نظر نیست اما به هر حال نباید از آن چشم پوشی کرد به خصوص برای مناطقی مانند آشپزخانه و سرویس های بهداشتی باید به کیفیت آن توجه نمود.

کاشی و سرامیک آشپزخانه

توجه به کیفیت کار موردی است که همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد اما در مورد خرید کاشی و سرامیک آشپزخانه شاید مهم ترین نکته توجه به رنگ کاشی و سرامیک باشد که بهتر است با وسایل آشپزخانه هماهنگ بوده و دارای رنگ های روشن باشد زیرا رنگ تیره ممکن است فضای آشپزخانه را کوچکتر نشان دهد و بعد از مدتی دل را بزند. می توانید از کاشی و سرامیک های نواری و طرح دار برای بالای سینک ظرفشویی استفاده کنید و برای کف آشپزخانه کاشی و سرامیک سه بعدی به کار ببرید

مهمترین نکته در خرید کاشی و سرامیک استفاده شده در آشپزخانه، کاشی کف می‌باشد. این نوع کاشی و سرامیک لازم است از دوام و کیفیت بالا برای تردد زیاد افراد برخوردار باشد و علاوه بر آن ضریب اصطکاک آن را نیز در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که به فروشنده تاکید نمایید که به دنبال کاشی کف می‌باشید. برخی از کاشی‌ها هم نمونه کف دارند و هم نمونه دیواری که برای استفاده هماهنگ در فضاها طراحی شده اند و به لحاظ طراحی کاملا شبیه هم می‌باشند اما به لحاظ کاربردی و کیفیت تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

ابعاد کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک در ابعاد مختلفی وجود دارند مانند 20×20،40×40،60×33 و … در خرید کاشی و سرامیک باید به متراژ ساختمان توجه نمود. به عنوان مثال برای آپارتمان های کوچک نباید از کاشی و سرامیک با ابعاد بزرگ استفاده کرد زیرا چیدمان آن سخت شده و از زیبایی آن کاسته می شود.. ابعاد کاشی و سرامیک باید با متراژ ساختمان و فضای بکارگیری متناسب باشد.

طرح کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک در طرح های بسیار متنوعی تولید می شوند که گاهی انتخاب را برای خریداران سخت می کنند. در خرید کاشی و سرامیک طرحی را انتخاب کنید که علاوه بر اینکه زیبایی آن مطابق با سلیقه شما است قیمت آن نیز برای شما به صرفه باشد زیرا گاهی دو نوع کاشی از لحاظ کیفیت دارای استانداردهای یکسانی هستند اما به دلیل فرایند طراحی دارای قیمت های بسیار متفاوتی هستند بنابراین اگر کیفیت برای شما مهم است آن را در اولویت قرار دهید.

برای طراحی کاشی و سرامیک معمولا از دو روش روتو و دیجیتال استفاده می شود. در روش روتو طرح روی کاشی حک می شود اما در روش دیجیتال طرح روی کاشی و سرامیک چاپ می شود.

به برچسب روی کاشی و سرامیک ها دقت کنید

در هنگام خرید کاشی و سرامیک از روی برچسبی که روی آن ها درج شده می توان به اطلاعاتی پی برد. درجه، PEI، جذب آب، ضریب اصطکاک، مقاومت در برابر یخ‌ زدن، و چندرنگی مواردی هستند که با خواندن برچسب روی کاشی و سرامیک می توانید به آن ها پی ببرید.

بهترین درجه کاشی و سرامیک، درجه یک است که کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری دارد و مناسب کف است. دومین مورد PEI است که نشان دهنده درجه سائیدگی کاشی و سرامیک است و بیانگر دوام کاشی در برابر سائیدگی می باشد.

وجود علامت W.A‎ روی یک کاشی یا سرامیک نشان می دهد که کاشی یا سرامیک انتخابی را می توان در مناطق مرطوب به کار برد یا خیر. عامل بعدی C.O.F است که به مقاومت طبیعی کاشی در برابر لیزخوردن اشاره دارد. هرچه میزان آن کمتر باشد کاشی لیزتر است.

خرید کاشی و سرامیک در بازار آنلاین چه مزایایی نسبت به فروش فیزیکی دارد؟

کاشی و سرامیک جزئی بسیار مهم در دکوراسیون منزل یا محیط کار محسوب می‌شود. برای اینکه شما بتوانید محیطی دلنشین و زیبا برای خود طراحی کنید نیازمند شناخت بهتر و بیشتر برای انتخاب هستید. با توجه به پیشرفت در طی سالیان متمادی و گسترده‌تر شدن تولیدات کاشی و سرامیک در سراسر ایران و اینکه تنوع تولید در طرح و رنگ و برند نیز افزایش یافته است، شما نیازمند کمک و آگاهی کامل برای انتخاب هستید.

وقتی شما به فروشگاه کاشی و سرامیک در نزدیک منزل یا محیط کار خود مراجعه می‌کنید، می‌توانید کاشی و سرامیک  و یا سرامیک پرسلانی یک یا چند برند را در فروشگاه ببینید و لمس کنید و از بین همان پیشنهاد محدود، انتخاب کنید. البته شاید شما نیز بخواهید زمان بیشتری را بگذارید و به فروشگاه‌های بیشتری در سرتاسر شهر خود سر بزنید و طرح و رنگ‌های مختلف را ببینید. باز هم شما با این همه دغدغه زندگی روزمره که گاهی فرصت اوقات فراغت کوتاه است، زمانی بسیار را باید شما برای انتخاب و خرید کاشی و سرامیک مورد نظر خود بگذارید و شاید نیزد به انتخاب خود نرسید. در اینجا می‌خواهیم پیشنهادی کوچک برای انتخاب سبک مورد نظرتان بدهیم، نظرتان چیست؟

شما بدون اتلاف زمان و انرژی برای گردش در شهرهای شلوغ می‌توانید در اوقات فراغت خود، هر لحظه‌ای در کنار خانواده خود با آرامش خریدی متمایز داشته باشید. با توجه به گسترش اینترنت شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را با جستجوی کوچک انتخاب و یا حتی خرید کنید. شما نیز می‌توانید کاشی و سرامیک خود را حتی به صورت آنلاین خرید کنید.

خرید کاشی و سرامیک در فروشگاه اینترنتی خاجی کالا به شما قدرت انتخاب بهتر و بیشتری را ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه بازار آنلاین نیازمند محیط فیزیکی برای ارائه محصولات نمی‌باشد، امکان ارائه تعداد محصولات بسیار در طرح و رنگ و برند را دارد و شما می‌توانید انتخابی متمایز داشته باشید. البته این انتخاب متمایز به طرح و رنگ و برند نمی‌باشد و شما می‌توانید متناسب با سبک کار خود و متناسب با هزینه خود انتخاب سریع و آسان داشته باشید و یا حتی خرید کنید.

البته شما برای انتخابی دقیق و مطمئن نیازمند اطلاعات دقیقد و کافی هستید که کارشناسان این شبکه می‌توانند مشاوران و طراحان اولیه شما برای انتخاب دقیق محصول به شما کمک کنند. البته شما نیز می‌توانید محصول را سریع‌تر تحویل بگیرد و روند کاری خود را سریع طی کنید.

پیام بگذارید

X